Sú drahé a každý rok rovnaké. Napriek tomu ich každý miluje. Takmer. Vianočné trhy sú hotovou nočnou morou pre novinárov, ktorí o nich povedali a napísali zrejme už úplne všetko. Ani jeden rok sa tomu však nevyhnú a musia hľadať niečo, čím by z vianočných trhov spravili originálne podujatie.
Inšpiráciu boli na tých bratislavských hľadať aj študenti z nášho Kreatívneho štúdia. Spoločnosť im robil doktor Kubínyi, s ktorým sa presvedčili, že na tomto predvianočnom podujatí sa naozaj nič nezmenilo.
Lokše, ktoré vám zohrejú v mikrovlnke, chutia rovnako. Medovina je stále priečne sladká a z reproduktorov počuť Celine Dion, ktorá všetkým oznamuje: „Sú tu Vianoce“. Len stromček na Hlavnom námestí je akosi z roka na rok menší. Mesto očividne podporuje iniciatívu za záchranu lesov. Škoda, že nie sofistikovanejším spôsobom.
Po rýchlej prehliadke starých-známych stánkov s občerstvením sa študenti utiekajú pod provizórne striešky a pokračujú v debatách. Keďže inšpirácia na zaujímavý vianočný článok visí stále niekde vo vzduchu, prichádza reč na vianočné darčeky. Každý ich kupuje inokedy. V niekoľkomesačných predstihoch alebo deň pred Štedrým dňom.
Študenti si však už určite budú dávať pozor najmä pri nákupe kozmetiky.Na stretnutí pod jedličkou totiž do detailov rozobrali aj tajomstvá výroby krémov v kozmetickom priemysle. Hydratačný, regeneračný, výživný alebo proti vráskam. Všetky obsahujú živočíšny tuk. Ale ako hovorí jedna zo študentiek: „Pokiaľ to funguje, neprekáža mi, aj keby to bolo z divej svine.“
Text: Monika Bartošová
Foto: Peter Kubínyi
No Comments